9 Nisan 2016 Cumartesi


  
eğitim resmi ile ilgili görsel sonucu


  HER İNSANA HER YAŞTA EĞİTİM

Bugün sizlerle” Her İnsana Her Yaşta Eğitim” konu başlıklı bir yazıyı paylaşmak istiyorum. Uzmanların görüşlerine göre önümüzdeki yıllarda, Ekonomik, Sosyal, kültürel ve siyasal değişimi gerçekleştirecek niteliklere sahip yeterli sayıda insanın yetiştirilmesine ihtiyaç duyulacaktır. Nitelikli insan gücü açığının artması hemen her alanda eğitim talebini yoğunlaştıracaktır.
eğitim resmi ile ilgili görsel sonucuBu nedenle günümüz şartlarında insanların her yaşta her türlü eğitime ilgi göstermesi, gelişen ve değişen pazara uyum sağlamak bakımından büyük önem arz etmektedir.

Sanırım gelecekte yeni vizyonumuzu “ Daha iyi sonuçlar almak için mükemmeli aramak” şeklinde belirlememiz gerekecek. ilk yayın tarihi 03/07/2006

İyi bir hafta sonu temennisiyle, esenlikler dilerim.


Artık herkese, her yaşta eğitimin gerekli olduğu bir çağda yaşadığımızı anlamak zorundayız. Sahip olduğumuz bilgi ve beceriler ekonomik, sosyal ve teknolojik çevredeki değişimin hızı ile uyumlu bir şekilde değiştiremediğimiz taktirde kıs sürede işe yaramaz olmamız kaçınılmazdır. Bu gün işe yarayan bilgi ve beceriler hızla geçerliliğini yitirmekte, güncel olarak nitelenen bilgilerin kısa süre sonra son kullanma tarihleri dolmaktadır.

Bu durumda yapılacak tek şey, yaşam boyu eğitime devam etme kararını almak ve bunun gereğini yapmaktır. Burada eğitimle kastedilen yalnızca üniversitelerin akademik eğitimleri, yüksek lisans veya doktora eğitimleri değil, hemen her ortamda alınabilecek her türdeki mesleki ve teknik bilgi-beceri eğitimleri ve kişisel gelişim programlarıdır.

Şüphesiz, ülkenin her tarafındaki üniversitelerden ve yüksek okullardan her yaştaki insana yönelik sürekli eğitim programları ve geliştirme ve uygulama konusunda öncülük etmeleri beklenecektir. Sahip oldukları fiziksel alt yapıları ve akademik kadroları nedeniyle bu girişimi en düşük maliyetle gerçekleştirebilecek kurumlar onlardır. Önümüzdeki dönemde artacak eğitim ihtiyacına cevap verebilecek  programları geliştirmek ve bilgiye acil ihtiyaç duyan zeki insanlara sınıflarını açmak durumundadırlar. Ancak, bu kurumlar ve akademik kadrolar dünyadaki ve ülkedeki gelişmelere uygun güncel ihtiyaçları karşılayabilecek eğitimleri vermelidirler.

Bilimsellik adına 20-30 yıl öncesinin teorik ve teknik ayrıntılarına takılıp günün gerçeklerinden ve gerektirdiklerinden uzaklaşmamalıdırlar.

eğitim resmi ile ilgili görsel sonucuÖnümüzdeki yıllarda, ekonomik gelişme hızlandıkça çok daha fazla sayıda yetişkin insanı üniversite kampüslerinde göreceğiz. Akşam ve hafta sonu sınıfları daha dolu olacaktır. Akademik konuların yanı sıra uygulamaya dönük kısa süreli meslek kursları da yoğun ilgi görecektir. Bu tüt eğitim-yetiştirme  programlarının çoğalması ve çeşitlenmesi kaçınılmaz olacaktır.

Değişik kariyer alanlarında çalışan çok sayıda insan becerilerini geliştirmek ve bilgilerini güncellemek isteyecektir. Ekonomi ısındıkça en yeni bilgilere ve geçerli becerilere sahip insanlara olan ihtiyaç artacaktır. En kolay ve en önce iş bulanlar onlar olacak ve ücret pazarlığında avantajı ellerinde tutacaklardır.

Diğer taraftan, çok sayıda deneyimli çalışan da kariyer değişikliği isteklerini destekleyecek şekilde farklı alanlarda kurslara katılacaktır. Onlar, yeni bir iş alanında yetkinlik kazanmak için bir dizi eğitim almak ve sertifika programlarına katılmak isteyeceklerdir.

Çeşitli nedenlerle işlerinden ayrılmış, işini kaybetmiş çalışanlar ve özellikle beyaz yakalılar da bu “serbest” zamanlarını verimli bir şekilde doldurmak için eğitim programlarına katılmak isteyecek- lerdir.
Böylece kendi alanlarında olup bitenleri daha iyi görme ve düşünebilecekleri diğer iş alanlarındaki kariyer fırsatlarını keşfedebilme fırsatlarını yakalayacaklardır.

Şirketler ise artan ve niteliği değişen insan kaynakları ihtiyaçlarına cevap verebilecek uygun spesifik kurslar ve eğitim programları düzenlemeye teşvik edeceklerdir. Bu şirketlerin deneyimli üst düzey yöneticileri ve uzman elemanları da eğitici olarak görevler üstlenerek arzulanan niteliklerde insanların yetişmesini kolaylaştıracaklardır. Bu tür programları destekleme anlamında, belirli kurslara kayıt olan “öğrenci” lere eğitimi tamamladıkların da iş bulma güvencesi vereceklerdir.

Artık her insan; yaşı ,sonu, sınırı olamayan bir eğitim sürecine girmeye hazır ve istekli olmalıdır. Eğitim, kişisel ve kurumsal anlamda başarı için bugünün ve geleceğin en can alıcı konularının başında gelmektedir. Eğitiminin öneminin farkında olmayan kişiler ve kurumlar ise yakın bir gelecekte bunun bedelini ödemek zorunda kalacaklardır.

 Kaynak:. Prof. Dr. İsmet S. Barutçugil

Günün sözü :
Hayatın en büyük trajedisi, çok çabuk yaşlanmamız, ama çok geç akıllanmamızdır,
 Benjamin Franklin

 
İbrahim Birol
09/04/2016, Antalya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder